2.3
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Service:
Wat vind je van deze ervaring?
0

De premieverhoging van 27% lijdt tot een negatieve ervaring

Gepubliceerd op 19 augustus 2014 door Sieders.

Sinds een aantal jaren heb ik mijn auto verzekerd bij AllSecur. Ik had een bonus malus korting van 80% en meer dan 12 schadevrije jaren, omdat ik 20 jaar schadevrij rijd. Nu had ik dit jaar een kleine schade van (volgens AllSecur) €600,--. Dit heb ik zelf niet gedocumenteerd, omdat AllSecur deze gegevens niet verstrekt. Men regelt dit rechtstreeks met de door hen geadviseerde schadeher-steller.

Onlangs kreeg ik de verlengingsbrief met verlengingsvoorstel + nieuwe premie en Premie Alert.
Hieruit bleek dat ik ben terug gezet naar 6 schadevrije jaren. En gezakt ben naar trede 14 van het bonus malus principe. Concreet zou ik hierdoor 5% inleveren op mijn bonus malus korting en nog steeds 75% korting moeten krijgen.
Echter tot mijn verbazing is mijn premie met €121,81 p.j. gestegen. Dit is respectievelijk 27%.

Mijn berekening:

Voorstel AllSecur
Dekking Bruto premie B/M korting Netto
WA + Volledig Casco € 1.53,12 75% €384,28
Inzittendenverzekering € 47,88 € 47,88
Vrije reparatiekeuze € 39,89 € 39,89
Totale jaarpremie excl. Assurantiebelasting €472,05
=====
Inclusief 21% assurantiebelasting €571,18

Premie 2013 onder dezelfde voorwaarden echter met 80%
B/M korting €449,37-
Ik betaal meer per jaar €121,81

Dit zou echter 1% van €449,37= €4,49 x 5= € 22,47-
moeten zijn.
Ik betaal teveel € 99,34

Wat maakt dat bovenop de 5% verhoging door de gemaakte
schade mijn premie exact met 22,107% is verhoogd, omdat
1 % van €449,37= €4,4937 x 22,107 %= € 99,34

Bovenstaand heb ik incl. berekening doorgestuurd middels een klachtenformulier naar AllSecur en dit was het antwoord:

Beste heer Sieders,
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Zoals al eerder is gecommuniceerd heeft de premiestijging te maken met de schade van schadedatum 03-02-2014. U heeft altijd het recht om binnen een jaar na uitbetaling naar de tegenpartij de schade voor eigen rekening te nemen. In dat geval zullen wij uw schadevrije jaren met terugwerkende kracht aanpassen.

Wij hebben op het voorstel de vrije reparatiekeuze aangehouden, omdat u wij pas recentelijk een aanpassing hebben gedaan dat men ook kan kiezen voor reparatiesturing.
Dit is geen verhoging van de premie maar een splitsing. Indien u voor reparatiesturing zou kiezen komt de jaarpremie op € 522,91.
Bij reparatiesturing kunt u uw auto aanbieden bij een Topherstel-garage. Een overzicht van de garages bij u in de regio kunt u vinden op de website: www.topherstel.nl.

Voor meer informatie verzoek ik u telefonisch contact met ons op te nemen via 073 548 50 00. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur.

Wilt u liever teruggebeld worden? Via onze website http://www.allsecur.nl/autoverzekeringen/Contact.html kunt u een bel-me-terug afspraak maken. Wij bellen u dan terug wanneer het u uitkomt.

Met vriendelijke groet,
Lia de Zoete
Deskaccountmanager

Wat hier het bijzondere is, dat ik nu voor reparatiesturing kan kiezen. Echter hiervoor had ik vrije reparatiekeuze, dus voor de berekening van de huidige premie heb ik dit onveranderd meegenomen. Ik wil deze optie ook behouden.
Na het laatste telefoongesprek met een medewerker van AllSecur gaf deze toe dat de verhoging kwam door de door mij gemaakte schade en zo wordt dit opnieuw bevestigd middels dit schrijven. Echter men gaat op geen enkele wijze in waarop deze verhoging naast de begrijpelijke 5% is gebaseerd.
Hoe komt men bij de premieverhoging van ruim 22%? Er staat nergens in de polis dat bij een schadegeval de polis met 27% wordt verhoogd. Dit is op de site van AllSecur ook nergens terug te vinden.

Aan te bevelen

Nee, Lijkt goed, maar zodra je schade rijdt betaal je dit uiteindelijk gewoon zelf.