4.0
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Service:
Wat vind je van deze ervaring?
5

Dochteronderneming Direkbank niet klantgericht

Gepubliceerd op 17 juni 2012 door Mukius.

In 1986 hypoythcaire lening afgesloten bij Direkbank. Deed direct, zonder tussenpersonen zaken met particuliern (Direct Writer). Directbank later overgenomen door Fortis. Tussenkomst tussenpersoon verplicht. Bij verniewing rentevaste periode kon bij Fortis in 2004 onderhandeld worden. Kon niet bij dochterondernemingen zoals Direktbank. In correspondentie met kluitje riet ingestuurd. Wegens korte bedenktijd (1 maand!!) gedwongen bij Direktbank gebleven, maar niet van harte. In 2009 lening overgesloten bij andere bank.

Pluspunten
  • Toen Direkbank nog Direct Writer was geen overbodige niets toevoegende geld tussenpersonen.
Minpunten
  • Berekening boete bij voortijdige renteaanpassing in nadeel van klant. Er wordt geen rekening gehouden met boetevrij gedeelte. Zeer korte bedenktijd (1 maand) bij verlengingsvoorstel. Oversluiten bij andere geldverstekker kost ca 3 maanden. Niet serieus naar klanten luisteren. Rest alleen stemmen met de voeten (= weggaan).
Aan te bevelen

Nee, dochteronderneming direkbank niet klantgericht