6.0
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Service:
Wat vind je van deze ervaring?
1

Gematigde ervaring met Florius door hun onzorgvuldigheid

Gepubliceerd op 23 oktober 2016 door liem.

Bij Florius een hypotheek afgesloten omdat zij voor ons de beste rente en voorwaarden boden. Onze hypotheekadviseur kon moeilijk in contact komen met Florius, omdat Florius alleen 's middags slechts een paar uur telefonisch bereikbaar was voor adviseurs. Het eerste hypotheekbedrag moet nog worden geincasseerd, maar tot nu toe hebben wij Florius al op 3 fouten moeten wijzen:
1. In de hypotheekofferte stond op 1 plek nog een verkeerd hypotheekbedrag (na 1e offerte is de offerte een keer gewijzigd, op de meeste plaatsen is dit goed gegaan, maar op 1 plek niet)
2. De hypotheekverstrekker heeft de niet ondertekende en niet gecorrigeerde hypotheekversie doorgestuurd naar de notaris, zodat het verkeerde hypotheekbedrag in de hypotheekakte terecht is gekomen. Omdat wij dit pas zeer laat te weten zijn gekomen via de notaris, was er geen tijd meer om dit aan te passen door Florius. Gelukkig zou dit geen consequenties hebben voor de te betalen rente volgens onze adviseur.
3. Brief ontvangen 1,5 wk voor incasseren hypotheekbedrag: hypotheekbedrag wordt door Florius geincasseerd van 1 rekening, terwijl er 2 machtigingen zijn afgegeven, elk voor 50% van het hyotheekbedrag. Florius is dus van plan om meer te incasseren dan waarvoor ze gemachtigd zijn.
Het is nu afwachten of Florius deze fout op tijd kan herstellen, aangezien ze normaliter zo'n 3 weken nodig hebben om een rekeningnr aan te passen...
Wij hopen dat dit niet een voorbode is van wat nog gaat komen, want door een bouwdepot zijn wij nog enige tijd afhankelijk van deze hypotheekverstrekker.

Pluspunten
  • Bieden een redelijke rente
  • Voorwaarden (mn boetevrij aflossen zonder beperkingen handig ivm een kapitaalverzekering eigen woning)
Minpunten
  • Onzorgvuldigheid met behandelen en verwerken van aangeleverde informatie