4.0
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Service:
Wat vind je van deze ervaring?
0

Einde rentevaste periode, VERTRAGINGS taktieken ING

Gepubliceerd op 8 februari 2012 door Henk G.

3 maand voor het aflopen van de rentevaste periode krijg je netjes een brief met daarin de mededeling dat je 2 maanden later een nieuw rentevoorstel krijgt toegestuurd. Voor de actuele rente wordt je naar internet verwezen. Aangezien ING geen spaarhypotheken meer aanbiedt kun je deze actuele rente dus niet op internet vinden, en je wordt niet wijs uit alle shit die op internet staat, het lijkt wel alsof je een vliegticket bij een prijsvechter koopt, allerlei uitzonderingen, kortingen en toeslagen. Ik stuur dus een email met het verzoek mij de huidige actuele rente kenbaar te maken die men mij zou aanbieden voor mijn SPAAR-hypotheek. Ik krijg een nietszeggend antwoord waarin met geen woord of geen cijfer op mijn vraag wordt ingegaan. Ik dien een persoonlijk advies gesprek aan te vragen omdat men eerst een aantal persoonlijke zaken van mij moet controleren staat in de email. Ik krijg dus helemaal geen antwoord op mijn simpele vraag. Wat een onzin, waarom moet er iets gecontroleerd worden? Als ik helemaal niets doe krijg ik automatisch, z├│nder dat er verder persoonlijke zaken gecontroleerd moeten worden een nieuw rentevoorstel dat automatisch ingaat. Dit is de 2e keer dat ik mijn rentevaste periode verloopt, de 1e keer toen ik tussentijds een andere rente wilde na 8 van de 10 jaar, had ik ook al ellende. Ik kreeg toen een rentevoorstel in een persoonlijk gesprek in een offerte aangeboden. Dit wilde ik accepteren, maar ING weigerde omdat het -,3 of 0,3 lager was. Men had mij de starters-rente aangeboden. De man van ING, die volgens ING een freelancer was en volgens hun dus geen aanbod namens ING had gedaan (????????) had een fout gemaakt. Ik kon hoog en laag springen, ik kreeg geen gehoor bij ING, ik werd arrogant afgewezen en behandeld. Uiteindelijk kom je dan in tijdnood en gaat de nieuwe rente automatisch in. Ze zijn volgens mij nu weer VERTRAGEND bezig door pas 1 maand voor de deadline een rentevoorstel te sturen! In 1 maand ga je het niet redden alternatieven uit te zoeken, en dan kun je dus niet anders dan bij ING te blijven.
Ik heb nu een aantal andere banken gebeld en de situatie uitgelegd. Heb met 2 banken een gesprek gepland over een week. Ik heb nog 11 weken, daarin moet het wel lukken een alternatief te vinden. En ik denk dan niet alleen over overstappen met mijn hypotheek maar met al mijn bankzaken, het moet voor de nieuwe bank interessant zijn.
Zoals het er nu uitziet ben ik over 3 maand waarschijnlijk een lastige klant minder voor ING.

Pluspunten
  • Ze beantwoorden email (lees verder onder zwakke punten).
  • Als zaken eenmaal lopen heb je er verder geen omkijken meer naar.
Minpunten
  • Ze beantwoorden je concrete vraag niet die je aan hen stelt in een email.
  • Ze passen structureel vertragings taktiek toe zodat je in tijdnood komt en daardoor geen tijd meer hebt alternatieven te zoeken.
  • Voorbeelden;
    Laat op email reageren.
    Van het kastje naar de muur sturen.
    Verschuilen achter regeltjes en procedures.
    Onnodige informatie en actie van de klant eisen, voordat ING zelf iets wil doen.
    Arrogante houding.
    Bureaucratische organisatie.
Aan te bevelen

Ja, absoluut niet