1.0
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Service:
Wat vind je van deze ervaring?
0

Schandalige omboeking prijzen

Gepubliceerd op 15 juni 2020 door Ontevreden klant.

Wij hebben 2 vakantiewoningen geboekt in Denemarken bij Novasol op 21/11/19. In elk vakantiehuis zouden wij 1 week verblijven. Startende vanaf 01/08/20 tot 15/08/20. Vermits onze vakantie al lang was geregeld moesten wij enkel uitzien naar deze vakantie.
Zoals bij velen heeft de Corona pandemie hier roet in het eten gestrooid. Wij hebben even afgewacht om te zien wat het beleid van Denemarken was betreffende COVID-19. Eind mei beslisten ze dat Belgen niet welkom zijn tot september. Alle begrip voor deze beslissing van Denemarken zelf.
Wanneer we dit hoorden hebben we contact opgenomen met Novasol Nederland. Als respons kregen wij een mail met de melding dat we konden omboeken tegen €75, ik veronderstel administratieve kost. Na dit even te laten rusten bel ik Novasol op om even in overleg te gaan. Dit was het resultaat van menselijk interactie. Gratis omboeken was uit den boze. Een voucher konden we niet krijgen. Annuleren zou ons meer kosten, we zouden dan 25% van de volledige kost van de 2 vakantiehuisjes moeten betalen. Indien we niet tijdig zouden omboeken en nu wel meteen binnen de 7 dagen dienden we zelfs de volle pot te betalen voor een vakantiehuisje waar we niet in terecht kunnen. Het verhaal stopt daar echter niet.
Ik kan mij nog ergens voorstellen dat het openen van een dossier en omboeken overhead meebrengt. Dit moet betaald worden, ook al zouden we bij Novasol blijven. Andere firma's bieden echter wel gratis overboeken aan of een voucher. Wanneer echter blijkt dat ik 2 x €75 moet betalen vermits ik 2 vakantiewoningen heb gehuurd vind ik het persoonlijk overdreven. Ik stel voor aan de medewerker aan de telefoon om 1 x €75 te betalen en dan 2 weken naar eenzelfde vakantiewoning te gaan. Dit lijkt mij minder administratief werk. Als respons krijg ik het antwoord dat er nog mensen wachten en dat er geen oplossing mogelijk is. Nadien smijt hij de telefoon toe. De oplossing van die medewerker is, in mijn ogen, een boete van €150 te betalen aan Novasol vermits Corona ons in zijn greep had. Dit zijn voor mij gangsterpraktijken en uitbuiting van gedupeerden.

Aan te bevelen

Nee, Als er problemen zijn lossen ze die niet op.