4.3
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Gebruiksgemak:
Wat vind je van deze ervaring?
0

geen service, in de kou staan op Schiphol

Gepubliceerd op 24 oktober 2013 door gynekees.

Ik heb een soortgelijke ervaring.
Reis voor het gezin geboekt naar Pisa via TIX.nl. Keurig 5 maanden van tevoren betaald. Binnen twee dagen kregen we de e-tickets.
Op Schiphol aangekomen bleek de heenvlucht naar Pisa geannuleerd door Alitalia. TIX.nl was hiervan op de hoogte, maar had het niet aan ons doorgegeven. Op Schiphol veel telefonisch in de wacht gestaan (a 45 ct/min) en via het meisje nix wijzer geworden. De schuld lag bij Alitalia en TIX.nl kon er niets aan doen. Via de KLM balie contact gezocht met Alitalia, die melden dat TIX.nl 2 dagen na boeking al wist dat de vlucht geannuleerd was. Aangezien we een huurauto en accommodatie hadden geregeld (niet via TIX.nl) heb ik ter plekke via KLM een vlucht naar Florence geboekt. Uiteraard met betaling van het volle pond. Extra hotel en de volgende dag transfers naar Pisa etc....
Totale extra kosten (aantoonbaar met bonnen) 1500 euro. Na de vakantie alles netjes naar TIX.nl gestuurd, met bonnen en documentatie. Per email een verontschuldiging en een melding dat zij er niets aan kunnen doen. De schuld wordt bij Alitalia gelegd en zij hebben de klacht doorgespeeld (zo wordt beweerd) Nu 3 maanden en vele emails later nog geen oplossing. Mijn stelling is dat het mij niet zoveel uitmaakt wie er uiteindelijk verantwoordelijk is, maar dat ik zaken doe met TIX.nl en dat ik verwacht dat bij aantoonbaar falen zij de zaak oplossen. Ik heb immers direct aan mijn verplichtingen voldaan. Bovendien heb ik de situatie opgelost en niet TIX.nl. Ik verwacht restitutie van de door mij gemaakte kosten.
Vooralsnog zal ik nooit meer boeken van TIX.nl. Het is voor mij onbegrijpbaar dat je diensten aanbiedt, de mensen laat betalen en als je niet aan je verplichtingen voldoet je met de vinger naar een ander wijst. Dat noem ik geen zaken doen.
Mensen NIET BOEKEN VIA TIX.NL

Pluspunten
  • snelle boeking, overzichtelijke site
Minpunten
  • geen service, geen oplossing voor het probleem
  • gen verantwoordelijkheid van TIX.nl
  • servicecentre 45 ct/min, na 20 minuten een onervaren meisje aan de lijn
Aan te bevelen

Nee, Dit bedrijf neemt geen verantwoordelijkheid voor hun diensten. Je geld wordt vlot afgeschreven, als er door hun aantoonbaar iets mis gaat zijn ze niet thuis