1.0
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Service:
Wat vind je van deze ervaring?
0

Klantenservice-nachtmerrie

Gepubliceerd op 28 februari 2014 door Hezko Krozen.

Vanwege de vertrouwde naam heeft mijn bedrijf (25 mensen in Groningen) een telefonie en internetcombinatie aangeschaft bij KPN. Vervolgens zijn we twee maanden lang van het kastje naar de muur gestuurd.

Monteurs kwamen niet opdagen. Het hoegenaamd opgestuurde modem kwam niet aan. Gedurende drie weken hebben twee medewerkers (waaronder ikzelf) dagelijks met de klantenservice gebeld (zakelijk), met elke dag gesprekken van 60 tot 90 minuten. Meerdere malen een half uur tot een uur in de wacht gestaan zonder ooit een mens aan de lijn gekregen te hebben. We hebben bijzonder norse klantenservicemedewerkers gesproken, waar elke dag hetzelfde verhaal aan moest worden verteld, gevolgd door doorverbindingen waarbij we 20 tot 40 minuten in de wacht werden gezet. Elke dag kregen we een ander verhaal. Op een bepaald moment bleek onze order stopgezet zonder dat het ons was verteld en moest de hele procedure overnieuw.

De aansluiting is nooit aangelegd; ons telefoonnummer is nooit geporteerd. We hebben uiteindelijk een modem en een monteur gezien (de laatste schold ons de huid vol), maar uiteindelijk zijn we overgegaan op pogingen onze order weer op te zeggen. Dit duurde ook drie weken. Callcentermedewerkers die volhielden dat we op een ander adres bedrijf hebben dan waar we eigenlijk zitten; 22 werkdagen lang hebben we elke dag een adreswijziging aangevraagd die nooit is doorgevoerd. Men was niet bereid te bevestigen dat we onze order weer opzegden; niemand was bereid een opzegbevestiging per e-mail te sturen; niemand is bereid een creditfactuur voor ons aan te maken.

We hebben nu besloten met een andere partij in zee te gaan. Mocht KPN alsnog vragen om betaling van hun factuur, dan is de stap naar de rechter voor ons geen slechte optie. Dit verhaal zouden we erg graag in een rechtbank vertellen, maar dan zoeken we eerst een paar honderd lotgenoten. Die zijn niet moeilijk te vinden.

Pluspunten
  • Gevestigde naam; gaat niet gemakkelijk failliet.
Minpunten
  • Niet in staat afspraken na te komen.
  • Slechte klantenservice.
  • Geen mogelijkheid problemen te escaleren naar een hogere managementlaag.
Aan te bevelen

Nee, Er vallen geen afspraken met de KPN te maken.