1.0
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Service:
Wat vind je van deze ervaring?
0

Caiway... Kan het slechter? Antwoord: NEE!

Gepubliceerd op 8 mei 2012 door MMike.

Sinds het begin van dit jaar heeft Caiway de kabel-activiteiten overgenomen van CAI Albrandswaard. Daarbij zijn een aantal dingen 'contractueel' vastgelegd, namelijk; hanteren van het oude tarief, zo snel mogelijk een werkende EPG en daarnaast meer HD-zenders.

Inmiddels zijn we alweer diverse maanden verder en ik denk dat ik inmiddels genoeg heb ervaren om een eerlijke mening te vormen over Caiway.

De prijzen zijn wel gestegen, in tegenstelling tot wat er schriftelijk is afgesproken.

Nog altijd, anno 2012, zitten wij 'opgescheept' met slechts 3 schamele HD-zenders (Nederland 1, 2 en 3). Waar wij daarnaast ook nog eens de hoofdprijs voor betalen.

Inmiddels is VVD Albrandswaard ook al een onderzoek gestart en daarnaast hebben een aantal inwoners een initiatief gestart om weer van Caiway af te komen.

Caiway is gewoon te duur, komt afspraken niet na en nog maar te zwijgen over ondersteuning. Ik heb in de laatste maanden een 5-tal keer geprobeerd contact te krijgen met deze zogenaamde 'helpdesk', maar telkens staat men minimaal 30 minuten in de wacht en na 45 minuten wachten wordt de verbinding verbroken.

Daarnaast regent het klachten op diverse fora, websites en dergelijke.

Wordt het niet eens tijd dat onze 'mooie' telecom waakhonden, zoals de OPTA en NMa eens onderzoek gaan verrichten naar de werkwijze van Caiway...?

Ach waarom zou men? Immers is Albrandswaard maar een kleine gemeente, waar geen haan naar kraait.

En wie moeten wij 'bedanken' dat wij Caiway in onze gemeente hebben gekregen? Die grote m0ngool van een Bert Euser. Die heeft volgens mij gewoon een flinke zak met geld van Caiway gekregen en in zijn eigen zak gestoken, want een 'normaal' mens had nooit, maar dan ook nooit voor een partij als Caiway gekozen.

Pluspunten
  • Op de website van Caiway staat en ik citeer: "Bij Caiway ontvangt u standaard maar liefst 21 zenders in Full HD....Voor Caiway is Full HD de standaard. Voor u toch ook?"
  • Uiteraard gewoon een lokkertje en dit mooie verhaal is voor iedereen geldig, behalve als je in Albrandswaard woont. Dan betaal je dezelfde prijs, alleen je krijgt er helemaal niks voor terug!!
Minpunten
  • Slechts 3 HD-zenders, in plaats van de geadverteerde 21 HD-zenders.
  • Dezelfde (hoge) abonnementsprijs als bij andere gemeente waar Caiway actief is, maar dan er minder voor terug krijgen.

    Helpdesk slecht of gewoonweg onbereikbaar. Ook wordt men zeer schofterig behandeld door medewerkers van Caiway (Michiel de Vries). De wereld zou er een stuk beter uitzien zonder dit 'soort' figuren.

    Reactie per email, laat vaak op zich wachten en als men onverhoopt een reactie krijgt, dan is vaak een standaard reactie.

    De concurrenten, die ik graag refereer als 'echte' bedrijven, bieden wel alle HD-zenders (direct) aan en dat tegen scherpe prijzen dan die van Caiway. Denk hierbij aan Ziggo, UPC en dergelijke.

    Inmiddels overal al klachten gedeponeerd, waaronder Consumentenbond, Tros Radar, Vara's Kassa!, RTV Rijnmond, diverse fora, maar niemand doet er wat aan en iedereen laat Caiway gewoon lekker haar gang gaan.

    En dan gaat de overheid en Beatrix vragen stellen waarom onze maatschappij steeds harder wordt? Nou dat komt gewoon door dit soort ervaringen met slechte 'bedrijven' als Caiway (CAIW)...
Aan te bevelen

Nee, nee, nee, nee, nee! vermijd caiway als de pest mensen!