1.0
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Service:
Wat vind je van deze ervaring?
0

Wanneer wordt Caiway overgenomen door Ziggo ofzo?

Gepubliceerd op 18 januari 2012 door Kees & Saskia den Bakker.

Wij zijn inmiddels bijna 2 jaar klant van Caiway, helaas.

Onze ervaringen met Caiway zijn alles behalve positief tot dusver. Wij zaten vroeger altijd bij Ziggo, maar toen wij gingen verhuizen en in onze nieuwe gemeente zit men gebonden aan Caiway.

Bij Ziggo, waar wij ongeveer 6 jaar klant zijn geweest, hebben wij geen enkel probleem mee gehad. Supersnel internet (en ook nog eens betaalbaar), goed televisie aanbod en we kregen zelfs af en toe nog een leuke aanbieding.

Nu zitten we bij Caiway en alles lijkt wel duurder geworden te zijn. Voor min of meer hetzelfde bedrag hebben wij nu een internet verbinding van 1/3 van wat wij voorheen hadden.

Ook vallen regelmatig zenders weg, terwijl alle elektronica dik in orde is. Caiway geeft hierop geen gehoord. Inmiddels al 3 keer in de telefoon gehangen en het dubbele aantal emails verstuurd.

Wij krijgen echt het gevoel dat wij afgescheept worden bij Caiway. Dit kan anno 2012 toch niet meer?

Inmiddels hebben wij ook al een klacht ingestuurd bij diverse consumentenorganisaties. Hopelijk pakken zij de draad wel op en gaan ze Caiway eens onder de loep nemen.

Daarnaast zijn wij dus niet enige die problemen hebben met Caiway, haar producten en haar personeel. Zo zijn er op het internet (en ook hier) een heleboel negatieve ervaringen te lezen over Caiway.

Wij vragen ons echt af, wanneer consumentenorganisaties zoals Vara's Kassa!, Tros Radar en de Consumentenbond hier eens iets tegen gaat doen.

Netjes betalende klanten, zoals wijzelf (en vele anderen met ons), worden hier het dupe van en we staan met onze rug tegen de muur.

Inmiddels overwegen wij zelfs te verhuizen naar een andere gemeente, want wij hebben allebei een stabiele internet verbinding nodig voor ons werk en dat is iets wat Caiway niet kan bieden.

Even terzijde, de langste "downtime" die wij hebben ondervonden was 8 dagen!! Dus 8 dagen geen internet. Daarnaast heeft de televisie er ook ondertussen al eens meer dan 3 dagen eruit gelegen.

En wat zegt Caiway hierover? "Kleine storingen kunnen natuurlijk altijd voorkomen!"

Sorry hoor, maar dit zijn geen kleine storingen!!

Pluspunten
  • Ik kan echt geen sterke punten opnoemen over Caiway. Of ik moet gaan liegen, maar dat laat ik liever over aan Caiway en haar werknemers. Die zijn daar erg goed in!
Minpunten
  • Voor wat men krijgt en in vergelijking met concurrenten zoals Ziggo en UPC, loopt Caiway erg achterop.
  • Het "snelste" internet abonnement van Caiway bedraagt maar "liefst" (sarcasme) 50 Mbit voor ~50 Euro per maand.

    De concurrentie (Ziggo en UPC) bieden bijvoorbeeld voor het hetzelfde bedrag een 120 mbit verbinding aan, al dan niet in combinatie met een televisie en / of telefoon abonnement (combinatie pakket).

    Daarnaast is Caiway gewoon veel te duur.

    En dan nog maar te zwijgen over de onbeschofte medewerkers van Caiway, wanneer zij überhaupt een keer ergens op reageren, want dat laatste is ook de vraag.
Aan te bevelen

Nee, heeft u een andere keus dan caiway? ga er dan voor zonder na te denken!